Friday, March 19, 2010

Wetterstrand är en antisosse!

Åh, vilken härlig dag! Trots att jag inte kunde somna förrän efter 2 och en stekt baconmacka inatt har jag haft en lysande dag. Se bara på förra blogginläggets goda nyheter. Dessutom fina framsteg på jobbet, helg i ankommande, persisk nyårslunch och massage. Och nu läser jag i Fokus och ser till min ohöljda förtjusning att Maria Wetterstrand inte alls verkar vara den överlöpare jag tidigare trott (pga anpassningen till en menlös blockpolitik (se Affärsvärldens artikel)) utan egentligen, i det dolda, med en hänsynslös målmedvetenhet och övertygelse, en sossedödare! HURRA!!! :D

"Det viktigaste är att vi bryter det socialdemokratiska maktmonopolet" har hon sagt. Som om hon läst mina böner. "[M]iljöförstöringen är irrationell", och även mina tankar.

Mitt enda argument mot att rösta för mp i höstens val har varit att det vore som att ge en röst till sossarna. Men istället ser det nu ut att kunna bli en dolkstöt. Åh, prisad vare Herren!

No comments: