Friday, December 17, 2010

Vägen neråt, DO nästa offer

Jag tänkte fortsätta ondgöra mig över moderaternas förstörelse av Sverige. Ja, över allt som, trots den oändliga visdom som samlats i världen, tar oss i fel riktning. "Bad signs" som sagt...

Denna gång handlar det om moderaternas nedmontering av de institutioner som ska skydda vår demokrati. Ryggskottet mot tidskrifterna, de förkortade remisstiderna och nedläggningen av Arbetslivsinstitutet nämnde jag redan idag, i Högmod går före fall och mycket annat säkert också. Det finns ju så många exempel...

Nåväl, nu hämtar jag informationen från tidningen Ingenjören, från artikeln Ett tolerant samhälle - är det bra det? Vilket ju moderaterna uppenbarligen inte anser. Den lilla faktasnutt som triggade detta inlägg handlar om att JämO, HomO osv samlades under Diskrimineringsombudsmannen, DO. Vettigt även i mitt tycke, det lär finnas många synergieffekter. Men vad händer? Anslagen minskar och nu läggs departementet för integration och jämställdhet ner! WTF?

Varför ljuger moderaterna så förbannat?

2 comments:

Markus said...

Tjena Mackan!
Sånt här gillar väl du: http://www.theatlantic.com/past/docs/issues/99mar/marketgod.htm

Unknown said...

Oh ja! Därav inlägget The Market as God. :)