Thursday, April 15, 2010

Sedan när är det positivt att försämra sitt rykte?

För mig, liksom för de flesta människar inbillar jag mig, är det naturligt att framstå i positiv dager. Man lyfter fram sina goda sidor och jobbar med sina dåliga. Men så icke moderater, tydligen. (Inte förvånande för all del...) I GP står det idag om hur tiggare skickas ut ur landet i det uttalade syftet att svärta Sveriges namn! Detta skulle sända ut ett budskap som skulle minska tiggeriet. Som vanligt naiva och rent verklighetsfrämmande drömmar från en desperat borgerlighet. Okunskap föder rädsla som föder korkade idéer som denna.

Det är inte tigggarna som är problemet, vilket även påtalas i artikeln. Tiggarna är desperat fattiga människor som om något borde få asyl för att något minska deras lidande, inte skickas iväg som ett oönskat drägg. Det är ovärdigt en civiliserad demokrati!

3 comments:

Unknown said...

En kommentar fanns på GP.se som jag anser vara ren hets mot folkgrupp (muslimer i detta fall). Läs detta om du vill se hur ett intolerant, egoistiskt och korkat rövhuvud tänker.

Oscar Peterson said...

Du är uppenbarligen en god och PK-troende människa som inte har några problem med att försörja zigenska tiggare. Du är välkommen att kontakta migrationsverket så kan du få ett alldeles eget flyktingbarn att försörja.

För övrigt är zigenska tiggare en sanitär olägenhet som måste bort.

Unknown said...

Den käre Oscar verkar vara ett typiskt barn av sin tid: Om jag bara bryr mig om mig själv blir allt bra. Skit i alla andra. Skit i U-landshjälp, socialbidrag och sån skit, själv är bäste dräng.

Nu är det dock inte så, tack och lov. Vi lever alla på denna jord, i en gemenskap och what goes around comes around. Så om du bajsar i någons tiggarskål kommer du en dag att få skit. Förr eller senare.

Faktum är att vetenskapen genom upptäckten av spegelneuronerna nu kan bevisa detta. Det får bli ett eget inlägg om detta en vacker dag, men kortfattat kan man säga att den som tänker som en inskränkt egoist aldrig kommer bli lycklig.