Friday, September 3, 2010

Kajsa Ekis Ekman till statsminister!

Har just lidit mig igenom en sömnig "debatt" om euron, anordnad av fp på Stadsbiblioteket i Göteborg. Enda instressanta frågan som kom upp var om det inte var läge för något nytt, typ sänkt arbetstid. Eftersom jag just suttit och läst Ingenjörens artikel Klockan klämtar för tillväxten! (sidorna 30-44) vaknade jag upp ur min slummer bara för att höra hela podiet (Cecilia Malmström, hon den rödhåriga engelskan från EU och Ola Olsson från GU) enas om att vi måste jobba MER MER MER. Jag chockades till tystnad och hann inte ställa en motfråga innan frågestunden var över. Ska sådant efterblivet folk verkligen styra över oss???

Min glädje blev desto större när jag kom hem och fick ett mejl om Kajsa Ekis Ekman. Äntligen sunt tänkande! Varför kan inte hon ersätta de där försoffade folkpartisterna? Läs hennes sågning av idiotprojektet Förbifart Stockholm. Eller den om SD - Lögnen om folkhemmet.

No comments: